Портфоліо


           
Опис досвіду роботи
  Світову літературу викладаю з перших днів появи даного предмета в школах України. Головна мета нашого предмета – прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості, формування в молоді гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти. Оволодіваючи новими концепціями викладання світової літератури у становленні її як навчальної дисципліни, вчитель постійно перебуває у творчому пошуку нових форм та методів роботи.  
У рішенні навчально-методичної проблеми намагаюсь  використовувати всі можливі засоби, ставлячи акценти на наступному:
- формування в учнів інтересу до художньої літератури та літературних смаків;
-ознайомлення школярів з найкращими досягненнями світової літератури;
- розвиток творчої активності, оригінального мислення, вміння та бажання вступати в діалог з учителем та учнями, висловлювати власну думку, давати оцінку подіям та вчинкам героїв літературних творів;
- створення умов для формування в кожного школяра уміння  самостійно задовольняти власні естетичні потреби; навчити цінувати прекрасне;
- розвиток умінь і навичок сприймати, аналізувати та інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у звязках з іншими видами мистецтва;
- активізація інтересу до вивчення іноземних мов в процесі читання творів зарубіжних письменників;
- формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх народів, народностей, рас і національностей;
- виховання любові до української мови і літератури як органічної частки світової літератури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей;
- розширення культурно – пізнавальних інтересів особистості.
В педагогічній роботі  орієнтуюсь на вік школярів, їх психологічні особливості та особисті здібності.
Всю роботу, як учителя – предметника планую і здійснюю відповідно нормативним документам, а саме:
1. Закон України «Про загальну середню освіту» №651 – ХІY від 13.05.1999.
ШАБЛОНЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ " ДЕТсад2. Концепція літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі (наказ МОН №58 від 26.01.2011)
3. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011).
Також постійно опрацьовую сучасну науково – методичну літературу, користуюсь різними посібниками, довідниками, словниками, слідкую за публікаціями у періодичних фахових виданнях, які передплачую сама, переглядаю в методкабінеті чи обмінююсь з колегами.
Відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти літературна освіта в школі спрямована на розвиток сформованих і формування нових компетентностей і компетенцій. Ключовими компетентностями саме є наступні: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; інформаційно – комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, літературна. В процесі формування літературної компетентності учнів намагаюсь викликати в них розуміння літератури як невід’ємної частини світової і національної художньої культури, усвідомлення специфіки літератури як мистецтва слова, її гуманістичного потенціалу і місця в системі інших видів мистецтва. Основний наголос в своїй роботі роблю на прищеплення в учнів знань літературних творів, обов’язкових для вивчення, ключових етапів і явищ літературного процесу; оволодіння основними літературознавчими поняттями й застосування їх у процесі аналізу та інтерпретації художніх творів. Реалізуючи свою методичну проблему, велику увагу приділяю формуванню в учнів якостей творчого читача та розвиток читацького досвіду, уміння орієнтуватися у світі художньої літератури і культури, оцінювати художню вартість творів, порівнювати їх.
Працюючи над календарно – тематичним плануванням, чи підготовкою до уроків, намагаюсь використати всі складові літературної компетентності, передбачені Державними стандартами базової і повної загальної середньої освіти: емоційно – ціннісну, літературознавчу, загальнокультурну та компаративну.
 Навчаючи учнів, навчаюсь сама, постійно підвищую свій фаховий рівень, намагаюсь знаходитися в курсі педагогічних та методичних новин, вивчаю та впроваджую в свою роботу передовий педагогічний досвід учителів району, області та України в цілому.  Разом з тим  і сама ділюся  з іншими. Неодноразово проводила  відкриті уроки в рамках районних семінарів – практикумів на базі Межирічківської ЗСШ. Останній семінар було проведено в лютому місяці 2013 року.(Додаток 1).
ШАБЛОНЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ " ДЕТсад
 Розробки моїх уроків та інші матеріали узагальнюються в районному методичному кабінеті і пропагуються серед учителів світової літератури району. Очолюючи РМО вчителів світової літератури Голованівського району,   сама із задоволенням ділюсь досвідом роботи і створюю необхідні умови та можливості кожному учителю розкрити секрети своєї роботи та майстерності.
Понад 10 років  є членом районної творчої групи вчителів світової літератури. Готуючись до засідань,  виконувала складні завдання: підготовка системи уроків з окремої теми, щойно введеної в програму, чи розробка теоретичних повідомлень, проведення відкритих уроків як у своїй школі, так і в незнайомих класах для учнів інших шкіл району, публікація газетних статей тощо.
У Межирічківській  ЗСШ І-ІІІ ступенів  очолюю шкільне методоб’єднання вчителів суспільно - гуманітарного та художньо – естетичного циклу. Планую та організовую роботу вчителів ШМО, на засіданнях активно ділюся своїми знаннями та досвідом.
 Своїм надбанням вважаю досвід по використанню на уроках міжпредметних  зв’язків з географією, історією, українською літературою, філософією, образотворчим мистецтвом, музикою та художньою культурою. Знайомлячись із творчістю зарубіжних авторів,  разом з учнями знаходимо на географічній карті чи глобусі країну письменника, розповідаємо про її географічні особливості, етнічні та культурні традиції.  Одним із видів роботи по ознайомленню з країною письменника є складання асоціативного ланцюжка. Наприклад, під час вивчення творів японських поетів виник такий асоціативний ряд:
Японія – острови – вулкани – рис – сакура – бонсай - самураї- сумо – ніндзя – карате – кімоно – ікебана – чайна церемонія - хоку і танка- Мацуо Басьо…
Як одне із домашніх завдань до таких уроків є : підготувати географічну довідку, ілюстрації, фото та інші матеріали про країну. До уроків, на яких вивчається загальна характеристика історико – літературної епохи чи історичний твір, учні готують історичні довідки та ілюстративні матеріали. Серед домашніх завдань часто зустрічаються наступні: намалювати ілюстрації, виготовити колаж чи іншу роботу.  Маю велику колекцію подібних робіт, часто організовую виставки дитячих ілюстрацій до художніх творів світової літератури, а також дитячі роботи використовую як роздатковий матеріал. Наприклад, під час знайомства з персонажами твору учні отримують зображення героя і завдання назвати та охарактеризувати його, висловити ставлення до героя та до його зображення, запропонувати свій варіант ілюстрації. На уроках світової літератури не обходиться без переказування. Учні з задоволенням переказують епізод, який зображено на малюнку. Окремі учні виконують складніші завдання – ілюстративно- схематичне зображення хронотопу твору, комп’ютерне зображення, підготовка презентацій – усних, друкованих, медійних.
ШАБЛОНЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ " ДЕТсадНа своїх уроках  будую роботу так, щоб стимулювати учнів до творчої діяльності: вони складають власні казки, придумують прислів’я та загадки, байки, пробують свої сили у складанні хоку, сонетів та інших поетичних творів. Завжди зберігаю кожну, навіть невеличку роботу учня, постійно демонструю їх іншим школярам, батькам, педагогам школи, тим самим створюючи ситуацію успіху та стимулюючи творчу активність учнів.

Деякі приклади учнівських робіт, автори яких уже закінчили школу і продовжують навчання в інших закладах чи працюють:

Хоку Григорчук Надії, випускниці 2009 року:
                            Сакура – вишня
                            Цвіте в твоєму серці.
                            Радісно стає.

Вірш Вердиш Анни, випускниці 2011 року:

Вишеньки
Заголубіло небо над лісочком,
 А я стою така мала.
Уже дозріли вишні у садочку,
Які я доглядала й берегла.               

                                     Пішли дощі і обізвався вітер,                
Холодний вітер раптом налетів.                 
Він позривав і трави, й квіти,                 
І вишеньки мої побив.



Як доглядала, як же я любила                
ШАБЛОНЫ ДЛЯ ОФОРМЛЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ " ДЕТсадЦі вишеньки червоні й запашні.                 
Даремно плач на крилах лине,                
Бо вишні знову зацвітають навесні.

Поезія Калини Богдана, випускника 2013 року :
          
                                                  Яблуко

                                                Вже світанок,                         
Сонце встало.
Я відкрив своє вікно
І побачив яблуко.
Таке спіле, червоненьке
І, напевне, солоденьке,
Але зросло височенько.
Я хотів його зірвати,
Та зовсім не зміг дістати.
Потім я узяв драбину
І покликав я Дарину.
Яблук ми собі дістали
І матусям нашим дали.

Моя вихованка Юхименко Інна стала призером  Всеукраїнського конкурсу  «Безмежний світ Шекспірових сонетів» в номінації «Сонет до великого Барда» і була нагороджена Грамотою.



                                    

                               Сонет до великого Барда

                           Уже ось чотириста літ,
                           Як людство ці вірші читає.
                           Сонет Шекспіра здійснює політ
                           Планетою людей і не вмирає.

                           Знов перед шафою книжковою стою,
                           Найкращу книгу обираю,
                           До рук беру, маестро, я твою
                           І на сонетах відкриваю.

                           Одразу потрапляю в дивний світ
                           Кохання, щирості, добра і правди.
                           Вже в котрий раз я здійснюю політ,
                           Який не хочеться ніколи зупиняти.

                            І ось мене куди вже привело:
                            Творити хочу, - і до рук беру перо.




                        





  «Сучасна  дитяча  література. Творчість

     
                             Т.Янсон, Р.Дала, П.Маара»
                                                 ( 5 клас)
                                    
                                              УРОК 1.

Тема:  Туве Янсон. Життя і творчість. «Капелюх  чарівника».

Мета: дати учням поняття про сучасну дитячу літературу, ознайомити з життям і творчістю письменниці Туве Янсон, її книгами про Мумі-тролів. Формувати навички роботи з підручником, вміння висловлювати свої враження та думки. Виховувати любов до книги,  пошану до загальнолюдських цінностей, які утверджуються художніми творами.
Теорія літератури: біографія, персонаж, літературний герой, літературна казка, інтерпретація.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, фрагменти мультфільму.
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

                                       ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація. Оголошення теми  та мети уроку.
Вступне слово вчителя.
-         З багатьма літературними персонажами ви знайомі з раннього дитинства завдяки мультиплікаційним фільмам, чи комп’ютерним іграм, ілюстраціям на ваших щоденниках, зошитах, альбомах для малювання, і тільки на уроках світової літератури ви дізнаєтесь, що того чи іншого героя створили всесвітньо відомі письменники. Ось і сьогодні ви бачите на ілюстраціях героїв, яких, я впевнена, вже давно знаєте. Хто вони? Саме такого дитячого улюбленого персонажа вигадала дитяча письменниця із Скандинавії Туве Янсон.  Про неї і її героїв буде наш урок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Робота за розділом підручника «Літературна розминка». (Учні пригадують, що таке літературні казки, хто такий автор, його біографія, оригінал, переклад.)

ІY. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1. Робота з підручником. В статті підручника про Т.Янсон знайти відповіді на такі запитання:
-У якій країні народилася і жила письменниця?
- Якою мовою в оригіналі писала свої твори?
- Якими суміжними професіями володіла?
2. Виразне читання статті про письменницю.
3. Робота зі словником літературознавчих термінів.  ( Учні опрацьовують поняття «літературний герой», «літературний персонаж», «головні та другорядні герої».)
4. Читання статті підручника  та матеріалу рубрики «Довідка кота ученого» про історію створення казок Туве Янсон.
5. Літературна розминка. Знайти у підручнику і виписати в зошити імена всіх героїв казок Туве Янсон (їх має бути 11):
Мумі-тато, Мумі-мама, Мумі-троль, Нюхмурик, Чмих, Хропусь і Хропся, Гемуль, Мурашиний Лев, Мамелюк, Ондатр.
6. Перегляд епізоду мультфільму.
7. Бесіда.
- Кого у скандинавській міфології називали тролями? Якими рисами люди їх наділяли?
- Які, на вашу думку, Мумі-тролі? Хто дивився мультфільми про них, то має знати напевне.
- Чим ці герої схожі на людей і чим не схожі?
- Чи подобаються вони вам і чим?
8. Складання словника моральних цінностей (позитивних і негативних):
                          Щирість   -  підступність
                          Сміливість – боягузтво
                          Щедрість – жадібність
                          Доброта – жорстокість
                          Ввічливість – грубість
                          Любов – ненависть
                          Милосердя – байдужість
                          Самовідданість – егоїзм
                          Привітність – черствість.

Y.  Закріплення знань, умінь та навичок.
Узагальнення знань. Інформація про переклади творів, їх інтерпретацію в інших видах мистецтва, популярність в світі та премії.
Компаративна лінія. Що спільного можна знайти між Туве Янсон і Мариною Цвєтаєвою, із творчістю якої ми нещодавно познайомилися?

YІ.  Домашнє завдання.
-         Уміти розповідати про письменницю та її твори.
-         Переглянути мультфільми про Мумі-тролів.
-         Намалювати ілюстрації до казки Т.Янсон.
-         Прочитати 1 частину казки «Капелюх чарівника»

YІІ. Підбиття  підсумків уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Що найбільше сподобалося і запамяталось на уроці?

                                          УРОК 2

 Тема: Персонажі твору Туве Янсон «Капелюх чарівника»

Мета: ознайомити учнів із новими розділами твору, допомогти зрозуміти характери персонажів, їхню роль у творі.
Розвивати образне мислення, творчу уяву; формувати навички виразного читання та відтворення основних епізодів; учити характеризувати героя, висловлювати власне ставлення до нього та йог вчинків.
 Виховувати учнів на ідеях доброти, щирості, сімейних цінностях, втілених у творі.
Теорія літератури: літературна казка, сюжет, композиція, персонаж, герой літературного твору, художні прийоми та засоби.
Обладнання: ілюстрації до твору, фрагменти мультфільму.
Тип уроку: комбінований урок.

                                                              «Вигаданий світ моїх Мумі-тролів – це
                                                               світ, за яким у глибині душі, либонь,
                                                               сумує кожен із нас».
                                                                                     Туве Янсон.

                                  ХІД  УРОКУ.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя.
Ми з вами познайомилися з казковими персонажами – Мумі-тролями. Якщо ви переглянули мультфільм і прочитали 1 частину твору, то ви побачили, що герої, наче справжні діти, граються, потрапляють у різні ситуації, ставлять «експерименти», активно пізнають світ. Але чим вони відрізняються від звичайних дітей, то це тим, що в них є чарівний капелюх, про нові дивовижні пригоди Мумі-тролів ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Оголошення теми  уроку, мети, епіграфу. Робота з епіграфом.

ІY. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
1. Розповіь про письменницю. Учні висловлюють свої здогадки щодо причин популярності Туве Янсон та її героїв.
2. Стислий переказ 1 розділу казки «Капелюх чарівника».
3. Обмін враженнями про переглянуті вдома мультфільми.
4. Презентація створених вдома ілюстрацій.
5. Перелік персонажів твору.

Y. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1. Робота з підручником. Читання та переказ 2 частини твору.
2. Словникова робота. ( Вибалушеними, понюшкував, почеберяв, розтлумачте до пуття, шмаркачі).
3. Інтерактивна вправа «Навігатор».
- Знайти в тексті і переглянути епізод, як друзі виманювали Мурашиного Лева.
- Які риси характеру вони при цьому виявили?
(Герої виявили сміливість, винахідливість, терпіння, хитрість, спритність, вони діяли злагоджено, за планом і заманили Мурашиного Лева у пастку.)
-         Чи можна зрозуміти, як письменниця ставиться до Мумі-тролів?
-         А як вона описує Мурашиного Лева?
( вона зображує цього персонажа грубим, пихатим, жорстоким, потворним і не дуже розумним. Його перемагають добрі герої.)

YІ. Закріплення знань, умінь та навичок.

1. Літературна гра. «Змалюй»  героя» . Кожен учень «отримує» 1-2 героїв і знаходить в тексті цитати до його характеристики.

Складання таблиці «Охарактеризуй героя».

                      Герой
                Який  він
              Мумі-тато
Старомодний дивак, добрий, любязний, пише мемуари
              Мумі-мама
Турботлива, ніжна, доброзичлива, дбає про родину
              Мумі-троль
Хороший син, вихований, добрий товариш, шукач пригод, кумедний, веселий
              Гемуль
Серйозний, розумний, колекціонує рослини
         Хропусь і Хропся
Брат і сестра, можуть змінювати колір, веселі, винахідливі
              Чмих
Допитливий, кумедний, сміливий
         Мурашиний Лев
Злий, небезпечний, підступний, грубий, пихатий, потворний
         Нюхмурик
Справжній друг, сміливий, з ним цікаво

2. Відповідь на запитання: що зробили батьки Мумі-тролів з чарівним капелюхом?
3. Проблемне запитання. Чи правильно зробили батьки, що вирішили позбутися капелюха?
4. Чи хотілося б вам прочитати про нові пригоди Мумі-тролів?

YІІ. Домашнє завдання.
1. Прочитати  розділ 5 (с.240 – 242)
2. Скласти фанфік «Нова пригода Мумі-тролів».

                                            УРОК 3.

 Тема: Роальд Дал та його казковий роман «Чарлі і
                        шоколадна  фабрика»

Мета:ознайомити учнів із життям і творчістю сучасного англійського популярного письменника.
Формувати навички самостійної роботи з художнім твором, аналізувати твір та характеризувати його героїв; розвивати навички виразного читання та усного переказу епізодів.
Виховувати кращі людські якості на основі гуманістичних ідей твору.
Теорія літератури: літературна казка, казковий роман, літературний герой, літературний персонаж.
Тип уроку: урок – подорож.
Обладнання: портрет письменника, фрагменти художнього фільму «Чарлі і шоколадна фабрика», маршрутні листи.

                                                            Мрія розшукує шлях –
                                                            Відкриті всі шляхи.
                                                                                О.Грін.


                           ХІД  УРОКУ.

І. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя:
-         Курс світової літератури 5 класу включає в себе різноманітні твори для дітей і про дітей – це казки, вірші, повісті, романи, фентезі, тощо. Від початку року ми з вами здійснюємо подорож чарівним світом, вигаданим письменниками, починаючи з найдавніших часів і до сучасності. Сьогодні ми потрапимо майже в сучасну казку – про маленького хлопчика Чарлі і помандруємо разом із ним на шоколадну фабрику. Хто із нас не любить цукерок або шоколаду? А хто із вас був колись на шоколадній фабриці. Отже, в подорож!

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Робота з епіграфом. Прочитати вислів Олександра Гріна. Як ви розумієте слова? На що здатна людина заради мрії? Чи добре, коли мрії здійснюються? Яке, на вашу думку, ці слова мають відношення до казки Дала і нашого уроку?

ІІІ. Рольова гра.
Учні отримують картинку із зображення героя. Мають від імені героя розповісти про себе. (Чарлі Бакет, Августус Глуп, Вероніка Солт, Віолетта, Майк Тіві).
Проблемне запитання:  що обєднує таких різних дітей?

ІY. Подорож. Учні отримують маршрутні листи. Кожен обирає для себе один із пунктів і після невеличкої підготовки «проводить» всіх до свого обєкту.

                              МАРШРУТНИЙ  ЛИСТ.
1. Біля воріт фабрики.
2. Зустріч з Віллі Вонка.
3.  Шоколадний цех.
4. Умпа-лумпи.
5. Гігантські труби.
6. Шоколадна річка.
7. Лабораторія винаходів. Дивовижна жуйка.
8. Горіховий цех і білки.
9. Скляний ліфт. Теле-шоколад.
10. Ліфт над містом. Фабрика Чарлі.

Y. Заключна бесіда.
1. Як жила родина Чарлі? Чи була вона дружною?
2. Яку мрію мав Чарлі?
3. Які можливості давав золотий квиток Віллі Вонка?
4. Чи були у Чарлі шанси отримати квиток і чому все ж таки він його отримав?

YІ. Підсумки уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Відповідь на запитання:
Чому саме Чарлі отримав особливий приз від Віллі Вонка і яким він буде директором шоколадної фабрики, коли виросте?

YІІ. Оцінювання. Домашнє завдання.
1.Прочитати статтю підручника на с. 246 – 248.
2. Підготувати повідомлення про Пауля Маара і його книгу «Машина для здійснення бажань,  або Суботик повертається в суботу».

                                          УРОК4.

  Тема: Яскравий художній світ твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

       Мета: ознайомити учнів з особистістю німецького письменника П.Маара та його героєм Суботиком; розкрити яскравість художнього світу твору «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»; сприяти розширенню читацького кругозору 5-класників, виробленню навичок вдумливого читання, формуванню власного ставлення до прочитаного.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація, стаття про життя і творчість П.Маара, ключові епізоди твору.
                                           

                                           Мої книги – це послання тому  хлопчикові з  мого
                                           дитинства. Це те, що він хотів би прочитати,
                                            проте так і не прочитав.
                                                                                      Пауль Маар

                  Х І Д    У Р О К У

І. Мотивація навчальної діяльності ( емоційний фон).
Слово вчителя.
Ви звернули увагу на те, як багато творів написано для дітей, і всі вони такі цікаві, але найбільше ми полюбляємо мандрувати чарівним і фантастичним світом, у якому можливі різні незвичайні пригоди, дива, зустрічі з істотами, наділеними чарами. Ми з вами вже знаємо, що такою можливістю ми завдячуємо письменникам усього світу, які і в ХХІ столітті можуть заставити нас повірити в казку. Один із них – це сучасний німецький письменник Пауль Маар, і зовсім скоро нас очікує знайомство з ним і з його героями.


ІІ. Оголошення теми та задач уроку.

ІІІ. Робота з епіграфом.
- Прочитайте епіграф,
- Кому належать ці слова?
- Як ви їх зрозуміли?
( Учні висловлюють своє розуміння епіграфа)

ІV. Формування нових знань.
1. Знайомство з портретом П.Маара.
- Опишіть автора, яким ви його побачили.
- Спробуйте уявити і розповісти, якою, на вашу думку, людиною був цей чоловік.
- Як ви думаєте, про що писав він у своїх творах?
2. Робота з підручником ( читання статті про П.Маара)
                    Волощук, с.246-247
                    Хрестоматія, с.229
3. Обговорення статті:
- Порахуйте, скільки років письменнику.
- Які ще професії присутні в його біографії?
- Що в цій статті зацікавило вас найбільше?
4. Перегляд мультимедійної презентації.
На останньому слайді – цитата, слова П.Маара. Як ви розумієте ці слова? Якщо їх співставити з епіграфом, яка виникає думка?
( Тільки той письменник, який добре розуміє дитячі інтереси, може бути для них цікавим.)
Коментар учителя.
Пауль Маар виріс на дорослих творах, а тому, коли став письменником, то писав для всіх дітей, як для себе самого, а тому його твори так люблять діти всього світу.
5. Вчитель:
Якщо в підручнику ми читали лише про автора, то з презентації ми дізналися про героя, якого придумав П.Маар. Хто цей герой?
6. Запис у зошити назви твору «Машина для здійснення бажань…»
7. Попереднє враження про героя:
- Про кого цей твір? Хто такий Суботик?
- Яким ви його уявляєте?
8. Робота з підручником. Зачитати опис Суботика
                         Волощук, с.247
                          Хрестоматія, с.229
   -  Усний опис героя.
9.  Читання учителем епізоду твору ( Хрестоматія, с.230, 1-й абзац)
10. - Який ще герой з’являється в цьому епізоді?
- Як називає Суботик пана Пляшкера?
- Чи дійсно він татко Суботика?
- Чому ж тоді Суботик називає його татком?
11. Коментоване читання розділу І.
12. Бесіда:
- Яким у цьому розділі постає перед нами Суботик?
- Поясніть значення слова «карколомно»
 ( карколомно – надзвичайно складно, запаморочливо)
- Чому слово повторюється неодноразово?
- На що має налаштовувати читача вживання цього слова?

V. Підсумки уроку.
1. Отже, ми дізналися сьогодні дуже багато цікавого про німецького письменника П.Маара та його героя Суботика. Давайте повернемося до назви твору.
2. Чи дізналися ми що-небуть про машину?
3. Якою ви її собі уявляєте?
    (Учні розповідають свої фантазії)

VІ. Домашнє завдання:
- прочитати с. 233-242 ( Хрестоматія)
- підготувати усний переказ 1-2 епізодів
- намалювати ілюстрації до твору.
 




 



1 коментар: